Weekend 1

16 april 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Zaterdag ochtend 15 april zijn wij om 07.00 uur vanuit Prithipura vertrokken naar Sigiriya We hadden een taxi kunnen regelen die ons het hele weekend zou rondreizen. De reis duurde ongeveer 5 uur. Het busje was bestemd voor 7 personen maar hier zaten wij met 9 man in. In sri-lanka mag alles op de weg. Je ziet de meest gekke dingen gebeuren. Veel regels lijken ze hier ook niet te hebben. De reis opzich was al een hele opgave. Onze chauffeur vertelde onderweg veel over sri-lanka wat leuk was om zo wat meer van het land te weten. Eenmaal in Sigiriya hebben we een tempel bezocht. Na een klim van ongeveer 10 minuten kwamen we aan bij de tempel met een prachtig uitzicht over de omgeving. We moesten onze schoenen hier uit doen omdat je de tempel niet mag betreden met schoenen. De Boeddha beelden en afbeeldingen waren erg mooi om te bezichtigen. Na een uurtje begon onze klim terug naar beneden. Onderweg kwamen we aapjes tegen die op nog geen 50cm afstand op een rots bleven zitten. Erg leuk om dit eens in het wild mee te mogen maken. Daarna zijn we verder gereisd om vervolgens in een jeep de natuur in te gaan voor een safari. De safari was echt geweldig. We hebben prachtige natuur gezien, wilde olifanten, heel veel apen, vogels enz. De safari was echt genieten van de mooie natuur. Na de safari zijn we naar ons hostel gebracht. Dit was echt een uniek hostel. We sliepen met 7 meiden in een teepee in de jungle en 2 meiden sliepen in een bed ernaast. We hadden alleen een dak boven ons hoofd en verder waren we echt een met de natuur. Het was een erg leuke​ avond en hebben eindelijk weer eens wat anders kunnen eten. Na een korte nacht van 5 uurtjes ging onze wekker weer om 04.00 uur want wij wilde om 05.00u vanuit het hostel vertrekken om de Pidurangala rock te gaan beklimmen zodat we de zonsopgang vanaf de rots konden mee maken. Na een klim van ongeveer 30 minuten die wij in 15 minuten beklommen hebben omdat we bang waren te laat te zijn voor de zonsopgang omdat de chauffeur de weg niet goed wist, kwamen we uitgeput boven. Het uitzicht was adembenemend en gelukkig waren we nog net op tijd voor dat de zon op kwam. We hebben hier zeker een uur genoten van het mooie uitzicht en zijn toen weer begonnen aan de klim terug naar beneden. Dit wel op ons gemak. eenmaal beneden zijn we nog op advies van de chauffeur de Ritigala peak gaan beklimmen. Dit was een berg met mooie monumenten uit de tijd van de monikken. De berg was vol begroeid met bomen wat fijn was tegen de warmte en het was een prachtige natuur. Na deze beklimming zijn we de terugreis naar Prithipura begonnen en zat ons weekend er weer op. We hebben echt genoten van het eerste weekend van de geweldig mooie natuur. We waren allemaal dood moe dus optijd weer gaan slapen zodat de nieuwe werkweek op Prithipura weer kon beginnen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Oma en opa:
    19 april 2017
    Fijn Anne geniet er maar van .en stuur maar wat warmte hier naar toe het is hier maar 9 graden groetjes oma
  2. Dimphy:
    Gaaf zeg.
  3. Saskia:
    19 april 2017
    Super leuk anne om je reisverslag te lezen geniet er maar van!!!xxx
  4. Ans machielse:
    19 april 2017
    Wauw, wat een geweldige belevenissen!!